پست مدرنیسم و بازاریابی مصرف کننده در هزاره جدید
پست مدرنیسم تحولات زیادی را در عرصه فرهنگ، فناوری، اقتـصاد، هنـر و دیگـر حـوزههـا بـه ارمغان آورده است. حوزه مدیریت نیز به عنوان یکی از علوم میان رشته ای دچار تحولات شگرفی شده است. یکی از زمینههای به شدت پویای این حوزه فعالیتهـای بازاریـابی اسـت کـه بـه دلیـل ارتباط با افراد و جامعه متأثر از تحولات فرهنگی و نگرشی است که پست مدرنیسم جلوهای نـو از آن قلمداد میگردد. بسیاری بر این باورند کـه بـا ظهـور پـست مدرنیـسم دوران طلائـی بازاریـابی مدرن به پایان رسیده است و تئوری های بازاریابی نیاز به بازنگری جـدی و اساسـی دارنـد . در ایـن مقاله ضمن بررسی نظریات مختلف در مورد پـست مدرنیـسم و چـالشهـایی کـه بـرای بازاریـابی مدرن ایجاد نموده است، مکاتب مختلف بازاریابی پست مدرن، ویژگی هـای ایـن نـوع بازاریـابی ، مفاهیم جدید مطروحه ناشی از این فلسفه و وجوه تمایز این نظریات با دوره قبل تبیین شده است.