دکتر شهناز نایب زاده

فال حافظ شیرازی
فال حافظ

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
پیوندها

دانشجویان گرامی:

با توجه به مقاله بیس خود، مطالب مربوط به موارد زیر را آماده و در روز 20 فروردین 1394 تحویل دهید.

1- جدول ماهیگیری

2- پیشینه و سوابق تحقیق (10 مقاله داخلی و 10 مقاله خارجی)

3- چارچوب نظری

********************

********************


جدول ماهیگیری:

با استفاده از موضوع اصلی مقاله بیس و مدل مفهومی در مقاله بیس (مدل نهایی در صورت ترکیب دو مقاله) جدول ماهیگیری را به شرح زیر تهیه و تنظیم نمایید:

1- شناسایی شاخص

2-شناسایی متغیرها طبق مدل مفهومی نهایی و فرضیات در مقاله بیس

3- معنی هر متغیر بیابید.

برای هر متغیر تعریفی مناسب از مفاهیم و تعاریفی که در مقاله بیس برای ان متغیر اورده شده است بیابید و معادل فارسی مناسب برای ان متغیر در نظر بگیرید.

4 -سوالات مربوط به هر متغیر

سوالات را می توانید در قسمت (appendix) یا در یکی از جداول Table مقاله بیس ) یا در 

متن مقاله بیس در قسمت Method .


در صورتی که در قسمت متدولوژی هر متغیر را به مقاله دیگری ارجاع داده است. از قسمت منابع مقاله ، عنوان مقاله ارجاع داده شده رو بیرون اورده و در گوگل سرچ نمایید و سعی کنید مقاله اصلی این متغیر را بیابید.


5-  منابع مورد استفاده شده

برای هر متغیر بغیر از آدرس مقاله بیس، منابعی که متغیر به آن مقالات ارجاع داده شده اند را ذکر کنید.

6-   برای هر متغیر نمادی را تعریف کنید.

7- نوع متغیر را با توجه به مدل و فرضیات مشخص کنید.

مستقل، وابسته، میانجی، تعدیل کننده

************************

مقاله بیس را بررسی کنید، مدل، متغیرها، فرضیات و پرسشنامه را بیابید. در صورتی که مقاله بیس، شامل موارد باشد، مورد تایید بوده است. البته گاهی در مقالات مدل بصورت شکل آورده نشده است و پرسشنامه مقاله نیز در جدولی نشان داده نشده است.


نمونه مقاله (1):

مقاله زیر؛ شامل فرضیات، مدل و پرسشنامه می باشد.

بررسی فرضیات مقاله نشان می دهد که مدل مفهومی، شامل دو متغیر مستقل، یک متغیر میانجی، دو متغیر وابسته و یک منغیر تعدیل کننده می باشد:



سوالات پرسشنامه مربوط به هر متغیر در جدولی در مقاله:

جدول ماهیگیری نمونه مقاله (1):


**************************

نمونه مقاله (2):

مقاله زیررا دانلود نمایید تا توضیحات ذیل برایتان واضح باشند.


دانلود مقاله


مقاله (2) ؛ فاقد مدل و پرسشنامه می باشد، ولی طبق فرضیات مقاله مدل مفهومی را می توان رسم کنید.


 برای پرسشنامه؛ در قسمت متدولوژی، منابع مربوط به سوالات هر متغیر آورده شده است:





مدل مفهومی مقاله بر اساس فرضیات مقاله:

*******************


بطور مثال برای متغیر تمایل به خرید بی برنامه (بعد عاطفی و شناختی) باید مقاله محققان  

(2001).وVerplanken & Herabadi  را پیدا و سوالات مربوط به این متغیر را در این مقاله بیابید.


دانلود مقاله

جدول ماهیگیری برای نمونه مقاله دانلود شده :

*******************

پیشینه و سوابق تحقیق:

برای نوشتن پیشینه تحقیق، باید مقالات (فارسی/ انگلیسی) { حداقل 10 فارسی / 10 مقاله انگلیسی} پیرامون موضوع و متغیرهای اصلی مدل نهایی بیابید.

برای یافتن مقالات فارسی و انگلیسی لینک  را مطالعه کنید.

چکیده، فرضیات ، روش تحقیق، نتایج هر مقاله را در یک پاراگراف بطور خلاصه بیان کنید.


نمونه مقاله (3):


دانلود مقاله


نایب زاده و همکارانش (2012) در تحقیقی با عنوان « بررسی رابطه عزت نفس، نفوذ اجتماعی و رضایت از زندگی با خرید بی برنامه» به بررسی تأثیر عزت نفس، نفوذ اجتماعی و رضایت از زندگی بر تمایل به خرید تفننی(بدون برنامه) پرداخته اند. مدل تحقیق از متغیرهایی چونرضایت فرد از زندگی، بعد اطلاعاتی و هنجاری نفوذ اجتماعی و بعد خود دوستی و شایسته دانستن خود در شاخص عزت نفس به عنوان متغیرهای مستقل و بعد شناختی و عاطفی تمایل به خرید بی برنامه به عنوان متغیر وابسته شکل گرفته است. روش تحقیق حاضر، از نظر هدف کاربردی بوده و بر حسب روش تحقیقی همبستگی است که با بکارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش، خریداران مراکز خرید در شهر تهران می باشد، برای تعیین مراکز خرید از روش نمونه گیری به روش خوشه ای استفاده گردید. در نهایت با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ، تعداد 398 نمونه قابل قبول جمع‌آوری گردید. 

فرضیات پژوهش:

فرضیه (1) : رضایت از زندگی با بعد شناختی تمایل به خرید بی برنامه رابطه معکوس دارد.

فرضیه (2): رضایت از زندگی با بعد عاطفی تمایل به خرید بی برنامه رابطه معناداری ندارد.

فرضیه (3): بعد هنجاری نفوذ اجتماعی با بعد عاطفی تمایل به خرید بی برنامه رابطه مستقیم دارد.

فرضیه (4): بعد اطلاعاتی نفوذ اجتماعی با بعد شناختی تمایل به خرید بی برنامه رابطه معکوس دارد.

فرضیه (5): بعد خود دوستی از شاخص عزت نفس با بعد عاطفی تمایل به خرید بی برنامه رابطه معکوس دارد.

فرضیه (6): بعد شایسته دانستن خود از شاخص عزت نفس با بعد عاطفی تمایل به خرید بی برنامه رابطه معکوس دارد.

فرضیه (7): بعد خود دوستی از شاخص عزت نفس با بعد شناختی تمایل به خرید بی برنامه رابطه معناداری ندارد.

فرضیه (8): بعد شایسته دانستن خود از شاخص عزت نفس با بعد شناختی تمایل به خرید بی برنامه رابطه معناداری ندارد.

تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش های آماری و آزمون های ناپارامتریک انجام شده و جهت تعیین ارتباط و محاسبه همبستگی از آزمون های همبستگی اسپیرمن و کندال استفاده شده است. نتایج حاصل از انجام پژوهش در نمونه مورد بررسی نشان می دهد که رابطه معکوس رضایت از زندگی با بعد شناختی تمایل به خرید بی برنامه به تایید نرسیده و عدم وجود رابطه بین رضایت از زندگی با بعد عاطفی تمایل به خرید بی برنامه به تایید رسیده است، بعد هنجاری نفوذ اجتماعی با بعد عاطفی تمایل به خرید بی برنامه نیز رابطه مستقیمی نشان نمی دهد، در حالیکه بر اساس نتایج حاصل از نمونه مورد بررسی تحقیق، ارتباط معکوس بین بعد اطلاعاتی نفوذ اجتماعی با بعد شناختی تمایل به خرید بی برنامه بدست آمد؛ همچنین رابطه معکوس بین بعد خود دوستی و بعد شایسته دانستن خود از شاخص عزت نفس با بعد عاطفی تمایل به خرید بی برنامه تایید نشده در حالیکه عدم وجود ارتباط بین ابعاد عزت نفس و بعد شناختی تمایل به خرید بی برنامه مورد تایید قرار گرفته است (Nayebzadeh et al.,2012).


*******************

چارچوب نظری:

1- تعاریف و مطالب مرتبط با متغیرهای مدل نهایی، را از مقالات فارسی و انگلیسی با رفرنس کامل بیرون بیاورید.

2- قبل از بیان هر فرضیه، تعاریف و مفاهیم مرتبط با دو متغیر و مطالبی که رابطه بین آن دو متغیر را بیان نموده و مبانی نظری را بنویسید.

3- اشاره کنید کدام محققان پیشین، رابطه بین این دو متغیر را نیز اثبات نموده اند.

4- از نظریه ها و پیشینه مطالعات محققان استفاده کرده تا تعریف و شناسایی شما هدفمند گردد.

۹۴/۰۱/۰۲
شهناز نایب زاده

تحقیقات بازار