دکتر شهناز نایب زاده

فال حافظ شیرازی
فال حافظ

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
پیوندها

معرفی کتاب " فلسفه ی مد "

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴ ب.ظ

 

فلسفه ی مد - کتابی که پیش روی شماست - از نوع کتابهای چالش برانگیز است که همزمان دانش و بیش از آن بینش ما را نسبت به مد کاملا تحت تأثیر خود قرار می دهد . البته به بسیاری از پرسش های ما درباره ی مد ، پاسخی کاملا متفاوت و به دور از انتظار دارد . درباره مد کم می دانیم و آنچه می دانیم نیز بدون انسجام ، پراکنده ، مغشوش و آمیخته با جانبداریها و تعصب ورزی هاست . شاید بپرسید : آیا مد راهگشای جهانی است که لازم است درباره ی آن بدانیم که باید گفت : نه ، اما برای شناخت دنیای مدرن ناگزیریم درباره ی مد بدانیم . بندرت می توان از پدیده ی اجتماعی دیگری نظیر مد نام برد که تأثیر آن از فرم بدن گرفته تا طراحی خودرو ، هنر ، و حتی سیاست را در برگیرد . از دیگر سو در ایران بنا به آمار های رسمی ، بازار مد و لباس ، 70 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد ( پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه ی هشتمین جشنواره ی بین المللی مد و لباس فجر - سال 1397 ) و این هر دو یعنی هم آمار ها و هم وسعت تأثیرگذاری مد بر زندگی امروزین ما ، ضرورت شناخت مد را تأکید می ورزد . به گفته ی هگل ، فیلسوف شهیر آلمانی ، مقاومت در برابر مد حماقت است . با این رویکرد ، علاقه مندم به ویژگیهای برجسته ی این کتاب بپردازم . فلسفه ی مد به لطف چیره دستی مؤلف در تدوین و نگارش بدیع آن و البته انتخاب شایسته ی مترجمان در گزینش این کتاب و ترجمه ی سلیس و روان این اثر ، کتابی است خواندنی ؛ کتابی است که فراتر از محتوای دلچسب و شیرین آن ، خلاقیتی در سبک و شیوه ی نوشتن آن به کار رفته است که شبیه آن را در سالهای اخیر کم دیده ام . کتاب فلسفه ی مد فراتر از دانش ، به بینش می پردازد ؛ یعنی آنچه در کتابهای تألیف و ترجمه ای کمتر می بینیم و یا دست کم من در سالهای اخیر کمتر دیده ام و آن پرورش نقادی است . فلسفه ی مد بی آنکه توضیحی دهد با سبکی مخصوص به خود ، لحظه به لحظه به خواننده می آموزد که شتاب نورز ، اندکی درنگ کن ، زود ، تند ، سریع مجذوب این یا آن گفته ی متفکران نشو ، اندکی صبوری پیشه کنی درمی یابی آنچه خوانده ای ، بخشی از واقعیت است ، برای شنیدن بخشهای دیگر واقعیت باید تأمل کنی و این شیوه در متن و بطن کتاب و در لابه لای سطر های نانوشته کتاب برای خواننده ی تیزبین موج میزند . 

نام نویسنده : لارس اسوندس

نام مترجمان : دکتر ابوالفضل داودی رکن آبادی ، دکتر شهناز نایب زاده ، فتانه ذوالفقاری خرشکی

انتشارات : بازاریابی

سال چاپ : 1398

منبع : http://marketingshop.ir

۹۹/۰۶/۰۷
شهناز نایب زاده