دکتر شهناز نایب زاده

فال حافظ شیرازی
فال حافظ

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
پیوندها

راز موفقیت برند Dolce and Gabbana

۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۳۸ ب.ظ

Dolce and Gabbana برندی معروف در میلان ایتالیا  

این شرکت در سال ۱۹۸۵ توسط دو طراح لباس به نام‌های : Domenico Dolce  و  Stefano Gabbana تاسیس شد. Domenico Dolce و Stefano Gabbana معروف به داشتن لباس‌ها و ظاهری خاص و منحصر به فرد هستند. آنها لباس ستارگان را طوری طراحی می‌کردند که پوشش و لباس آنها، سال‌ها در ذهن مردم باقی می‌ماند. کلکسیون آنها، منعکس کننده سبک لباس‌های کلاسیک ایتالیایی الهام گرفته شده از دهه ۶۰ است.

موفقیت آنها به ۲۲ سال پیش برمی‌گردد، هنگامی که Dolce و Gabbana، با ۱۵۰۰ دلار پس انداز خود، کار خود را آغاز کردند. از آن روز، این برند به موفقیت‌های بزرگی در زمینه کلسکسیون لباس ها و زیورآلات زنانه دست یافته است. در گذشته، هر دو این طراحان، در یک کارگاه طراحی لباس در میلان به عنوان دستیار مشغول به کار بوده اند. آن‌ها در سال ۱۹۸۵ اسم برند را، ترکیبی از فامیلی هردویشان انتخاب کردند.

آنها اولین کلکسیون لباس‌های زنانه خود را در سال ۱۹۸۵ رونمایی کردند و به نمایش گذاشتند. و پس از موفقیت چشمگیری که از اولین تجربه کاری خودشان در این برند به دست آوردند، آنها رو به جلو حرکت کردند و تلاش خود را دو چندان کردند و دیگر به توقف و بازگشت در این راه فکر نکردند. بعد از اولین کلکسیون لباس‌های زنانه، آنها طراحی لباس‌های مردانه را آغاز کردند. همچنین مجموعه‌ای از عطرها با برند Dolce and Gabbana در مغازه‌های ایتالیا، هنگ کنگ و ژاپن به فروش رفت. هر دو این طراحان از Bohemia ( منطقه ای در کشور جمهوری چک ) الهام گرفته بودند؛ کلکسیون آنها مجموعه ای از رنگ های تیره و طرحی از حیوانات در آن بود. برای آن‌ها، اشتیاق و علاقه به طراحی لباس ، مانند ساختن فیلم بود. آنها داستانی را نوشتند و لباس‌هایی را بر اساس آن داستان طراحی کردند. شرکت‌های تبلیغاتی مختلف همیشه اسپانسر کلکسیون لباس‌های زنانه آنها هستند. این برند همیشه لباس‌های زنانه منحصر به فرد و خیره کننده طراحی می‌کند. هر دو این طراحان، عشق و علاقه خود را به کار و برندشان، در آهنگی که در سال ۱۹۹۶ منتشر کردند، بیان کردند. این آهنگ، اولین آهنگ آنها بود و در آن بیان کردند که : D&G یعنی عشق.

شانس همواره این دو طراح را یاری کرده است. در حالی که در آن زمان برندهای معروف دیگری نیز از جمله Armani و Versace مشغول به کار بودند، اما برند Dolce and Gabbana بطور شگفت انگیزی در کل ایتالیا موفق شد. در سال ۱۹۹۷، درآمد آنها به ۴۰۰ میلیون پوند رسید و آن دو اعلام کردند که خود را در ابتدای ۴۰ سالگی بازنشست خواهند کرد.

sDolce و Gabbana در سال ۲۰۱۰ فروشگاهی را در ملبورن استرالیا راه اندازی کردند. پیدا کردن مکانی مناسب برای فروشگاه بسیار سخت بود، اما با این وجود، در نهایت آن‌ها توانستند مکانی را در خیابان Collins ملبورن که مرکز شهر بود پیدا کنند. رابطه دوستانه این دو فرد سال ها پیش کم رنگ شد اما رابطه کاری آنها رفته رفته قوی تر می‌شود. Domenico Dolce و Stefano Gabbana راه درازی را با یکدیگر، که نزدیک به ۳- سال طول کشید، پیمودند. آنها از دو قسمت متفاوت کشور بودند، اما هنگام طراحی لباس‌های‌شان برای اولین رونمایی از کارهای‌شان در میلان، از نظر سلیقه به تفاهم و توافقی مشترک بایکدیگر رسیدند و تفاوت آنها باعث ایجاد مشکل در کار آنها نشد.

آنها این تجارت را برای درآمدزایی و معروف شدن آغاز نکردند، بلکه این کار را به دلیل عشق و علاقه شدید به کارشان شروع کردند. Dolce و Gabbana عاشق مد و لباس بودند و تمام این علایق باعث شد که آنها برند خود را به برندی جهانی تبدیل کنند و امروزه محصولات آنها در کل جهان به تعداد بالا فروش می‌رود و مورد استقبال اکثر مردم است. 


۹۵/۰۷/۳۰
شهناز نایب زاده