دکتر شهناز نایب زاده

فال حافظ شیرازی
فال حافظ

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
پیوندها

معرفی کتاب 


مدیریت ترازمند مقالات با رویکرد ISI

امروزه داشتن یک مقاله علمی مناسب از نظر محتوا و ساختار، دغدغه اصلی دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف به‌ویژه رشته مدیریت است. اینکه یک مقاله چه ساختارها و چارچوب‌های کلی استانداردی برای تدوین لازم دارد و اینکه پس از تدوین مقالات به سراغ کدامین مجلات برویم و چگونه اعتبار مجلات را بتوانیم به درستی شناسایی و ارزیابی کنیم، مفاهیمی است که در کتاب «مدیریت ترازمند مقالات با رویکردISI » تالیف دکتر محمد آقایی و دکتر امین اسداللهی به آنها پرداخته شده است. این موضوع از جهات مختلف در آینده شغلی افراد به‌ویژه مدیران اهمیت دارد و تعیین‌کننده میزان اعتبار و دانش شغلی آنهاست.

با توجه به نیاز دانشجویان و پژوهشگران و رشد چشمگیر مقالات ISI در جامعه، رویکرد اصلی این کتاب به سمت مقالات ISI بوده و از مرحله تدوین تا انتخاب مجله برای انتشار آن به طور مفصل بیان شده است. متاسفانه بسیاری از کتاب‌های روش پژوهش یا مقاله‌نویسی صرفا به ارائه چارچوب‌ها و استانداردهای طراحی و تدوین یک مقاله علمی می‌پردازند و هیچ منبعی به ارائه چگونگی انتخاب مجلات مناسب یا شاخص‌های ISI  و تعاریف آنها (همچون شاخص ضریب تاثیر، شاخص هرش، نیمه عمر ارجاعات مجله و...) اشاره‌ای نداشته است و این یکی از دلایل گردآوری کتاب «مدیریت ترازمند مقالات با رویکرد ISI از تدوین تا انتشار» از زبان مولفان آن است.

کتاب حاضر در شش بخش طراحی و گردآوری شده است؛ در بخش اول کتاب به مباحث مربوط به آشنایی با محتوا و ساختار مقاله، در بخش دوم به تدوین ابعاد کلیدی و در بخش سوم به اصول و آماده‌سازی نهایی مقاله پرداخته شده است. بخش چهارم به آشنایی ISI، شاخص‌های آن و مجلات معتبر می‌پردازد. بخش پنجم به فرآیند انتخاب، ارسال، پذیرش و چاپ مقاله اشاره دارد. بخش ششم کارگاه آموزشی مقاله‌نویسی الزویر و بخش هفتم کارگاه آموزشی تامسون رویترز هر دو به‌صورت مطالعه موردی، مباحث مربوط به اخلاقیات در مقاله‌نویسی و سرقت ادبی را بررسی می‌کنند.

این کتاب در 208 صفحه توسط انتشارات ترمه به چاپ رسیده است.

منبع : http://termehbook.ir

۹۵/۱۱/۳۰
شهناز نایب زاده